L'Ajuntament de Figaró-Montmany reclama una via alternativa a la C-17 per evitar el cololapse en cas d'emergència.
El consistori reitera la necessitat de prolongar l'actual BV-1489, des de l'Ullar fins al Santuari de Puiggraciós (terme municipal de Figaró-Montmany) i única via de sortida en cas d'emergència.
Es tracta d'un tram de 2.274 metres amb un cost aproximat de 377.246,60?EUR. Any rere any es demana suport a les diferents administracions per executar-lo.
Un poble com Figaró-Montmany no pot permetre no disposar de cap via d'accés alternatiu, és per això que creiem que cal fer ressò d'aquesta mancança i reiterar la necessitat immediata d'asfaltar el tram pendent que connecta amb el municipi de l'Ametlla del Vallès.
Des de l'any 2013 els diferents consistoris que han governat el nostre Ajuntament, s'han dirigit a les diferents autoritats del nostre país (Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, etc.) per posar de manifest el que per tots els habitants de Figaró és una realitat: no es disposa de cap via alternativa a la C-17 que es pugui utilitzar en cas de col·lapse o emergència.
La situació física de la nostra població, al bell mig de la vall del Congost, propicia que en cas d'alguna situació d'emergència, com en els incendis de l'any 1994 o l'accident de trànsit del passat diumenge 4 de juny als túnels de Figaró, amb el resultat de dues persones mortes i el tall durant hores de la C-17, els habitants de Figaró quedin atrapats.
Les més de 6 hores, en què la C-17 en direcció sud va quedar tallada la circulació, els cossos de seguretat van haver d'executar mesures extraordinàries per intentar recuperar el trànsit. Els Mossos d'Esquadra van desviar els més d'11 quilòmetres de retenció pel nucli urbà per l'entrada nord, a través del pont de Figaró, carretera de Ribes fins a enllaçar de nou amb la C-17 després dels túnels.
Una vegada els Mossos d'Esquadra es van retirar, aproximadament a 12.30 de la nit, no van deixar els cons que evitaven l'accés a la carretera BV-1489, que com tots els habitants de Figaró saben, no té sortida. Això va provocar que un gran volum de vehicles, una vegada entrats a Figaró, no creuessin el pont per tornar a agafar la C-17 després del túnel sinó que continuessin per la BV-1489.
Aquest fet va alertar als habitants de Figaró i va provocar que algun regidor i alguns voluntaris es dediquessin a dirigir el trànsit per evitar l'accés a la BV-1489 i dirigir-los cap a la direcció correcta.